Actualment, per part de diferents autors, hi han moltes formes de concebre l'ordinador a l'escola. L'autor Charles Crook, ha creat un model en el qual fa unes divisions de les diferents concepcions de veure l'ordinador a l'escola mitjançant quatre metàfores: La metàfora tutorial: l'ordinador coma tutor, la metàfora de la construcció: l'ordinador com a alumne, la metàfora de la caixa d'eines: l'ordinador com a eina i la metàfora del laboratori: l'ordinador com a simulador.
Jo em centraré a fer una petita explicació relacionat amb l'ordinador com a caixa d'eines. Aquesta visió consisteix en veure l'ordinador com una eina perquè l'alumne gestioni i organitzi la informació i utilitzi eines de suport a la comunicació. Aquestes eines que ens dóna l'ordinador no són eines que subtitueixen l'experiència directa de qualsevol activitat però si que la pot ampliar per tal de que l'alumne exerciti capacitats constructives i creatives.
A classe vam treballar aquestes metàfores fen un mapa conceptual de cadascuna d'elles. Ara us posaré una pàgina web on podeu veure el meu mapa conceptual. Aquests mapes els vam fer amb el programa Cmaptools
Mapa Conceptual
Mapa Conceptual
Totes aquestes metàfores es podem treballar amb diferents programes. Per exemple, amb el programa Jclic podem treballar l'ordinador com a tutor, amb el programa Logo podem utilitar l'ordinador com a alumne, amb el Crayon Physics podem treballar l'ordinador com a simulador.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada